Verkkotarkistus
Lähetyksessä on valitettavasti tapahtunut virhe.
Yritä myöhemmin uudelleen.
Usein esitetyt kysymykset
Mitä voi tapahtua?
Epäsuotuisan tapahtumaketjun toteutuessa on mahdollista, että yksittäiset laitteet ylikuumenevat. Joissain tapauksissa tällaiset yksittäiset sahat voivat alkaa kyteä ja syttyä tuleen. Tämä tarkoittaa sitä, että – vaikka emme ole tällaista raporttia vielä vastaanottaneet – on olemassa mahdollisuus siitä, että tietyissä erittäin epäsuotuisissa olosuhteissa laitteen kuumeneminen voi johtaa tulipaloon, joka voisi edelleen levitä laitteen ympärillä oleviin tavaroihin. Ennaltaehkäisevän kuluttajansuojan puitteissa, ja välttääksemme mahdolliset vahingot niin asiakkaidemme omaisuudelle kuin myös pahimmassa tapauksessa hengelle ja terveydelle, tulemme suorittamaan huolto-/asennustöitä huoltotarpeen piirissä oleville laitteille.
Lähtökohtaisesti ylikuumeneminen on mahdollista vain silloin, kun laite on kytkettynä pistorasiaan. Näin ollen laitteiden käyttö voi lähtökohtaisesti jatkua niissä tilanteissa, joissa laitteen käyttäminen on välttämätöntä. On kuitenkin tärkeää huomioida, että laitteen ei tule olla kytkettynä pistorasiaan silloin, kun laitetta ei käytetä. Laitetta ei saa myöskään jättää valvomatta silloin, kun laite on kytkettunä pistorasiaan tai välittämästi pistokkeen irrottamisen jälkeen. Näin toimien voidaan välttää se, että laite ei huomaamatta syty tuleen. Laitetta oikein käyttäen välitöntä riskiä ei ole. Yhtä kaikki, laitetta koskevat huolto-/asennustyöt tulee suorittaa turvallisuussyiden vuoksi. Näiden varotoimenpiteiden tarkoituksena sekä teidän että myös mahdollisten kolmansien tahojen turvallisuuden varmistaminen.
Onko tämä turvallisuusriski?
Kyllä.
Epäsuotuisan tapahtumaketjun toteutuessa on mahdollista, että yksittäiset laitteet ylikuumenevat. Joissain tapauksissa tällaiset yksittäiset sahat voivat alkaa kyteä ja syttyä tuleen. Tämä tarkoittaa sitä, että – vaikka emme ole tällaista raporttia vielä vastaanottaneet – on olemassa mahdollisuus siitä, että tietyissä erittäin epäsuotuisissa olosuhteissa laitteen kuumeneminen voi johtaa tulipaloon, joka voisi edelleen levitä laitteen ympärillä oleviin tavaroihin. Ennaltaehkäisevän kuluttajansuojan puitteissa, ja välttääksemme mahdolliset vahingot niin asiakkaidemme omaisuudelle kuin myös pahimmassa tapauksessa hengelle ja terveydelle, tulemme suorittamaan huolto-/asennustöitä huoltotarpeen piirissä oleville laitteille.
Lähtökohtaisesti ylikuumeneminen on mahdollista vain silloin, kun laite on kytkettynä pistorasiaan. Näin ollen laitteiden käyttö voi lähtökohtaisesti jatkua niissä tilanteissa, joissa laitteen käyttäminen on välttämätöntä. On kuitenkin tärkeää huomioida, että laitteen ei tule olla kytkettynä pistorasiaan silloin, kun laitetta ei käytetä. Laitetta ei saa myöskään jättää valvomatta silloin, kun laite on kytkettunä pistorasiaan tai välittämästi pistokkeen irrottamisen jälkeen. Näin toimien voidaan välttää se, että laite ei huomaamatta syty tuleen. Laitetta oikein käyttäen välitöntä riskiä ei ole. Yhtä kaikki, laitetta koskevat huolto-/asennustyöt tulee suorittaa turvallisuussyiden vuoksi. Näiden varotoimenpiteiden tarkoituksena sekä teidän että myös mahdollisten kolmansien tahojen turvallisuuden varmistaminen.
Kuinka suuresta riskistä on kyse?
Todennäköisyys on hyvin pieni. Ottaen kuitenkin huomioon, että kyseessä on asiakkaidemme terveys, emme ole valmiita ottamaan asiassa mitään riskejä. Laitteidemme - ja samalla myös asiakkaidemme - turvallisuus on tärkein prioriteettimme. Minkään epäselvyystilanteen vallitessa annamme mieluummin varoituksen antaen samalla asiakkaillemme mahdollisuuden vaihdatuttaa laitteissa mahdollisesti olevat, riskin muodostavat komponentit. Samassa yhteydessä meillä on mahdollisuus tarkistaa laitteen käyttöturvallisuus.
Voinko käyttää KAPEX laitettani ilman vaaraa?
Kyllä. Olkaa hyvä ja irrottakaa laitteen pistoke pistorasiasta ja noudattakaa esitettyjä varotoimenpiteitä.
Mitä sahoja huoltotarve koskee?
KS 88 ja 120 katkaisu-/jiirisahoja, jotka on valmistettu aikavälillä 2007-02/2010. Huoltotarpeen piirissä olevat laitteet ovat siis yli kymmenen vuotta vanhoja. Laitteidemme pitkän käyttöiän vuoksi oletamme, että monet kyseisistä sahoista ovat vielä käytössä. Pidämme asiakkaidemme turvallisuutta ja tuotteidemme korkealaatuisuutta korkeassa arvossa, mistä syystä suoritamme nämä tarvittavat huolto-/asennustyöt veloituksetta.
Onko tähän mennessä tapahtunut onnettomuuksia?
Tai syttynyt tulipaloja?
Ei. Meidän tietoomme on tullut vain muutamia laiteviasta johtuvia vahinkoja, jotka me olemme tietysti korvanneet täydellisesti.
Kuluttajien suojelemiseksi sekä mahdollisten vahinkojen, tapaturmien ja jopa hengenvaaran estämiseksi jälkivarustelemme kaikki vialliset laitteet.
Laitteidemme ja siten asiakkaidemme turvallisuus on aina tärkeimmällä sijalla.
Koskeeko huoltotarve myös uutta KAPEX laitettani tai muun mallisia KAPEX laitteita?
Ei. Huoltotarve koskee ainoastaan KS 88 ja 120 katkaisu-/jiirisahoja, jotka on valmistettu aikavälillä 2007–02/2010. Huoltotarpeen piirissä olevat laitteet ovat siis yli kymmenen vuotta vanhoja. Kyseiset laitteet ovat tunnistettavissa internesivujemme välityksellä (www.festool.com/retrofit) laitteiden T. ja S. numeroiden perusteella.
Miten huolto/-asennustöiden tekeminen tapahtuu? Miten laitteeni kuljetus työpajalle ja takaisin tapahtuu? Mitä minun täytyy tehdä? Voinko lähettää sahani myös välittäjälleni? Kertyykö toimenpiteiden suorittamisesta minulle kuluja?
On sanomattakin selvää, että pyrimme tekemään tämän prosessin teidän kannaltanne mahdollisimman yksinkertaiseksi. Tätä varten laitamme teitä varten kokoon erityisen palveluryhmän. Huolto-/asennustyöt tullaan suorittamaan helmikuun puolivälistä alkaen. Sovimme huoltotöiden ajankohdasta kanssanne, jotta teidän ei tarvitse odottaa KAPEX laitteenne palautumista kovin pitkää aikaa. Lähetämme teille myös tarvittaessa pakkausmateriaalia, jonka avulla voitte valmistella laitteenne noutoa varten.
Pyrimme siihen, että sahaanne koskevat huolto-/asennustyöt tehdään 48 tunnin sisällä.
Me vastaamme tietenkin toimitus- ja jälkivarustelukustannuksista, mukaan lukien tarvittavat varaosat. Suoritamme myös turvallisuustarkastuksen ilmaiseksi.
Mitä jälkivarustelussa tarkalleen ottaen tehdään?
Tulemme luonnollisesti korvaamaan ne osat uusilla, jotka eivät toimi suunnitellulla tavalla sekä korjaamaan sahat muutoinkin siten, että sahoja voi käyttää ja ne voi varastoida ilman rajoituksia. Samassa yhteydessä tulemme suorittamaan pikaisen turvallisuustarkistuksen.
Onko jokainen huoltotarpeen piirissä oleva laite löydettävissä käyttämällä laitteen T. ja S. numeroita haussa?
Kyllä, näiden internetsivujen kautta.
Tuleeko minun toimittaa laitteeni teille, vaikka se toimii ja myös siinä tilanteessa, että noudatan turvallisuustiedotteessa esitettyjä ohjeita?
Kyllä. Tämä on välttämätöntä asianosaisten hengen ja terveyden suojelemiseksi. Turvallisuustiedotteen ohjeiden noudattaminen ei poista tätä velvollisuutta.
Kuinka kauan tämä takaisinkutsu on voimassa?
Vastaamme aina loppuasiakkaille myytyjen Festool-laitteiden korkeasta laadusta.
Siksi emme rajoita maksuttoman jälkivarustelun voimassaoloaikaa.