Kaiken kattavaa huoltoa koskevia kysymyksiä ja vastauksia

Tässä ovat usein esitetyt kysymykset ja niiden vastaukset.

    Tilaus

    Festool on ulkoistanut huoltotoimintansa kokonaisuudessaan 1.6.2020 alkaen. Jatkossa koneet huolletaan yhteistyökumppaneillamme, Sähköhuolto Tissari Oy:llä
    sekä Sähkö-Mesta Oy:ssä.

    Jos koneenne tarvitsee takuuhuoltoa, voit itse tilata noudon valitsemaanne huoltoliikkeeseen netin kautta tai pyytää jälleenmyyjää tekemään sen puolestasi.

    Täytä koneestasi huoltotilauslomake ja tulosta se koneen mukaan >>


    Huoltoliikkeiden osoitteet:


    Sähkö-Mesta Oy: Pykälitöntie 2, 40320 Jyväskylä
    Sähköhuolto Tissari Oy: Poijutie 3, 70460 Kuopio
    Sähköhuolto Tissari Oy:Kärkikuja 6, 01740 Vantaa
    Sähköhuolto Tissari Oy:
     Haavikonkuja 2, 20320 Turku

    Tilaa nouto myschenker-palvelussa. Huom. Nouto- ja palautusosoitteen pitää olla yritysosoite, jossa henkilökunta on paikalla arkisin 8-16.

    Tästä linkistä pääset tilaamaan kuljetuksen >>

     

    Mikäli koneenne ei ole takuuhuollon alainen, voitte tilata huollon koneelle suoraan huoltoliikekumppaneidemme
    Sähköhuolto Tissari Oy tai Sähkömesta Oy:n kotisivuilta:

    Sähköhuolto Tissari >>
      
    Sähkö-Mesta >>

    *Huom. 6,2 Ah:n akun lähetyksessä tulee tilata Tooltechnic Oy:ltä (p. 010 229 5111) lähetykselle lainmukainen erikoislaatikko,
    jossa on merkintä VAK-kuljetuksesta. Vioittunut akku tulee aina laittaa suljettuun muovipussiin ennen laittamista pahvilaatikkoon.

    Käsittelyaika

    Kuinka kauan työkaluni huolto kestää?
    Koko huoltoprosessi noudosta palautukseen asti kestää noin 1-20 viikkoa, kun tilaat huollon netin kautta.

    Saanko huollon ajaksi korvaavan työkalun lainaksi Festoolilta?
    Ei, Festool ei anna huoltotapauksessa lainaksi korvaavaa työkalua. Jotkut Festool-jälleenmyyjät tarjoavat tarvittaessa työkaluja lainaksi.
    Tiedustele siksi jälleenmyyjältä, kuuluko tämä palvelu heidän tarjontaansa.

    Koska noutopalvelu hakee työkalun? Voinko sopia määräajan?
    Valitettavasti emme voi vielä sopia määrättyä noutoaikaa. Voit kuitenkin antaa noutaa työkalun haluamastasi osoitteesta.
    Lisäksi voit antaa työkalun maksuttomasti pakettipisteeseen. Yksityiskohtaiset tiedot käyttämistämme pakettipisteistä saat huoltotilauksen jälkeen.

    Muiden lähetystapojen yhteydessä käänny suoraan huolto-osastomme puoleen:

    Puh.: 010 229 5111
    Sähköposti: customerservice@festool.fi

    Aukioloajat: ma-to klo 7.30-17.00 ja pe klo 16.00 asti.

    Kustannukset

    Mitä nouto maksaa?
    Takuuhuolloissa noudamme työkalun aina ilmaiseksi. Sinulle voi koitua kuluja vain takaisin lähetyksestä.
    Mikäli huoltotilausta ei tehdä netin kautta ja takuuaika on umpeutunut, takaisin kuljetus maksaa postilähetyksenä 9,50 € ja huolintaliikkeen kautta 38 € + alv.

    Mitä huolto maksaa?
    Jos työkalusi on rekisteröity all-inclusive-takuun piiriin, huolto on takuuaikana ilmainen. Kaikissa muissa tapauksissa saat vikojen analysoinnin jälkeen kustannusarvion. Kustannusarvion mahdollisimman tarkaksi laskemiseksi meidän täytyy purkaa työkalua siinä mitassa, kunnes olemme löytäneet kaikki viat. Tämän teemme luonnollisesti suurta varovaisuutta noudattaen ja puramme työkalua mahdollisimman vähän. Näin saamme vältettyä turhien lisäkustannusten syntymisen huollon yhteydessä. Voit ilmoittaa huoltotilauksen yhteydessä myös kustannusrajan – tällöin korjaamme työkalun tähän enimmäisrajaan asti lisäkysymyksittä ja laadimme tarvittaessa kustannusarvion tätä pidemmälle menevistä korjaustöistä. Tämä mahdollisuus soveltuu etenkin vanhoille työkaluille, jotka eivät ole enää niin arvokkaita.

     

     

    Pakkaus ja lähetys

    Miksi minun täytyy ilmoittaa akkutyökalujen ja akkujen huollossa akun koko?
    Litiumioniakut luokitellaan yleensä vaarallisiksi tavaroiksi. Erikoismääräyksiä sovelletaan 100 Wh:sta lähtien. Festoolin valikoimassa tämä koskee akkumalleja 6,2 ampeeritunnista (Ah) lähtien.
    Turvallisen kuljetuksen varmistamiseksi meidän täytyy tietää seuraavat yksityiskohdat:

    • Tarkka kappalemäärä
    • Tuotenimike ja T-nro, jotka on merkitty akun taustapuolelle
    • Akkukapasiteetti, joka on niin ikään merkitty akun taustapuolelle

    Jos lähetät vaarallisen tuotteen sisältävän paketin, sinun tulee merkitä lähetys vastaavalla varoitustarralla, jonka voit ladata ilmoittamamme linkistä.

    Voinko ilmoittaa toisen nouto- tai toimitusosoitteen?
    Kyllä, voit antaa vaihtoehtoisen nouto- tai toimitusosoitteen, kun ilmoitat sen tilauksen yhteydessä meille MyFestoolin kautta tai yhteyshenkilöllemme.

    Miten minun tulee pakata vialliset työkalut?
    Jos työkalu on SYSTAINER-salkussa, se riittää pakkaukseksi.
    Irralliset työkalut täytyy pakata turvallisesti ja rikkoutumiselta suojaavasti pahvilaatikoihin.

    Puh.: 010 229 5111
    Sähköposti: customerservice@festool.fi

    Aukioloajat: ma-to klo 7.30-16.00.
    Huomioi lisäksi vaarallisten tavaroiden pakkausta koskevat erikoismääräykset.

    Miksi työkaluni palautetaan purettuna eikä koottuna?
    Kustannusarvion mahdollisimman tarkaksi laskemiseksi meidän täytyy purkaa työkalua siinä mitassa, kunnes olemme löytäneet kaikki viat.
    Olet päättänyt kustannusarvion saatuasi olla korjauttamatta työkaluasi ja pyytänyt meitä palauttamaan viallisen työkalun.
    Mikäli se ei ole enää turvallinen, olemme lakimääräysten (ammattijärjestöjen säännöstöt DGVU määräys 3+4 ja VDE/ÖVE-määräykset) mukaan velvoitettuja palauttamaan työkalun käyttökelvottomana, jottei sinulle asiakkaana ja käyttäjänä voi syntyä vahinkoa. Tästä laskutamme kuluina 20 € + alv.
    Jos haluat viallisen työkalun koottuna ja korjaamattomana takaisin, laskutamme lisätyöstä 50 € + alv. Myös tällöin olemme kuitenkin velvollisia palauttamaan työkalun käyttökelvottomana, jottei sinulle asiakkaana ja käyttäjänä voi syntyä vahinkoa.

     

    Tilaus ulkomailla

    Missä voin korjauttaa työkaluni, kun olen ulkomailla?

    Luonnollisesti voit korjauttaa työkalusi myös suoraan ulkomailla, jos siellä on käytettävissä Festool-huoltopalvelu. Valitse lisätietoja varten kyseinen maa kohdasta www.festool.fi/huolto

    Mitä takuuoikeuksia minulla on, jos olen ostanut ja rekisteröinyt työkalun Saksassa ja oleskelen tällä hetkellä ulkomailla?

    Käänny tässä tapauksessa Festool-huollon puoleen:

    Puh.: 010 229 5111
    Sähköposti: customerservice@festool.fi

    Aukioloajat: ma-to klo 7.30-16.00.